Soustvarjanje novega znanja v delovnih okoljih


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Liljana Rihter
Sodelavci: Mojca Suhovršnik

2552500701255


Cilji:

Pridobiti znanja za razumevanje. Kritično vrednotenje in uporaba metod kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja na področju socialnovarstvenih organizacij. Študent zna načrtovati in izvajati raziskave notranje organizacije (kultura in klima, kvaliteta dela ipd.).

Konkretne kompetence:

  • Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev na konkretnem področju SD
  • Spretnosti in znanja za omogočanje dostopa do pomembnih virov ter sredstev in uporabe omrežij na konkretnem področju SD.
  • Zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov (npr. rešitev problemov) na konkretnem področju SD.
  • Uporaba raziskovalnih postopkov in metod za izvajanje raziskav.
  • Kritična in samokritična presoja ter vrednotenje izvedenih raziskav.
  • Sposobnost pridobivanja novih informacij, analize podatkov in zmožnost interpretacije rezultatov.

 


Vsebina predmeta:
  • Načrtovanje raziskave organizacijskih dimenzij
  • Organizacijski kontekst raziskovanja
  • Teoretični vidiki raziskovanja organizacije
  • Akcijsko raziskovanje organizacije
  • Metode raziskovanja organizacijskih dimenzij in procesov: konference o prihodnosti, kultura in klima; tehnika kritičnih dogodkov, kreativni dialog
  • Kakovost delovnega življenja in ocena potreb
  • Zajemanje podatkov v organizaciji
  • Obstoječi viri statistike organizacij
  • Analiza podatkov: metode kvantitativne in kvalitativne analize
  • Evalvacijsko raziskovanje socialnega dela v organizacijah in skupnostih

Temeljna literatura:

Temeljna literatura / Obligatory

Buchanan, D. A., &  Bryman, A. (ur.), (2011). The Sage Handbook of Organizational Research Methods. London, Thousand Oaks, New Delhi, SIngapore: Sage. str. 1-38.

Cassell, C, & Symon, G. (ur.) (2006., Essential Guide to Qualitative Methods in Organizational Research. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage. str. 45 - 60; 349-361;372-384.

Broussine, M. (ur.), (2008). Creative Methods in Organizational Research. Los Angeles, London, Thousand Oaks, New Delhi, Singapore: Sage. str.54-69.

Mihalič, R. (2007). Upravljajmo organizacijsko kulturo in klimo. Škofja Loka: Mihalič in Partner d.n.o.

Svetlik, I. (1996., Kakovost delovnega življenja. V: Svetlik, I. (ur.), Kakovost življenja v Sloveniji (str. 161-181). Ljubljana: FDV.&  

Brewerton, P., & Millward, L. (2009). Organizational Research Methods. London, Thousand oaks, New Delhi, Singapore. str.122- 142.

 

Priporočljiva literatura / Recommended

Čačinovič Vogrinčič, G., Kresal, B., Kresal Šoltes, K., Leskošek, V., Novak, M., & Rihter, L. (2011). Usklajevanje družinskega in poklicnega življenja : zaključno poročilo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, Inštitut za delo pri Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani.

Flaker, V., Grebenc, V., Rihter, L., Rode, N., Miloševič-Arnold, V., Videmšek, P., Dajčman, B., & Žagar, A. (2005). Oblikovanje sistema indikatorjev za ugotavljanje potreb ljudi po vrsti in količini posameznih storitev in razvoja novih oblik storitev/pomoči na področju socialnega varstva v Ljubljani : (končno poročilo). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

Rihter, L. (2016). Zaposlitev in delovne razmere na področju socialnega varstva. Socialno delo,  55 (4), 181-190.

Žnidar, A., Rape Žiberna, T., & Rihter, L. (2020). Reorganizacija centrov za socialno delo kot izziv za uporabo sodobnih konceptov socialnega dela. Socialno delo, 59( 2/3), 147-162.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 70,00 %
Seminarska naloga 30,00 %
 


Delež v %:Pisni izpit (70,00 %) Seminarska naloga (30,00 %)